In an emergency, comprehensive emergency documentation cannot provide results - only clear checklists count

In an emergency "knowing heads" requires integration of the accessibility of all parties involved in a critical event

The maintainability and updating of emergency checklists is only possible with software solutions

„Evonik Peroxid GmbH als Unternehmen im Bereich der Produktion von Spezialchemie, sieht sich mit unterschiedlichsten Bedrohungsszenarien konfrontiert. Ereignisse müssen als Sonderaufgabe der Werksleitung bewältigt werden – professionell, effizient und so rasch wie möglich. Die Ereignisse sind nicht planbar, wohl aber ihre Bewältigung. Mit Unterstützung der BC Consulting wurde die bestehende Notfallplanung neu strukturiert und optimiert. Damit wurde ein umfassendes System implementiert, dass die Bereiche Prävention, Bewältigung und Nachbereitung betrachtet.”

 
Dr. Michael Steinberger, EVONIK Peroxid GmbH
Leitung Produktion und Umweltschutz

Challenge

Alarm and emergency plans must be pragmatic checklists that ensure that the right measures are taken safely and effectively, even under the most unfavourable physical and psychological conditions.

Solution

bcCHECK creates emergency plans which can be used as a checklist. By assigning the individual, typified measures (e.g. alerting fire department) with source reference to one or more scenarios (e.g. fire) in connection with one or more responsible roles (e.g. crisis manager, shift supervisor) different emergency plans can be created and provided as PDF in paper form. They also serve as a checklist and as such can be restricted according to certain criteria.

Added value

  • Scenario-, action- and role-oriented presentation
  • Optimal alignment with official requirements of the emergency plans
  • Basis for coordination with authorities and emergency organizations
  • Integrated resource management
  • Integrated crisis telephone book
  • Interface to crisis and restart measures